Välkommen till min sida

Jag avskyr dina åsikter men jag skulle gå i döden för Din rätt att framföra dem

tisdag 5 mars 2013

Skönhet kommer inifrån

Dagens inköp på systembolaget
Därför dricker jag vatten.

Från systembolaget.

I dag utnyttjade jag min julklapp från sönerna och sonhustrun från julen 2011.

Sköna paketet från Bellisima i Sandviken.

Det var helt underbart avkopplande med rygg- och ansiktsmassage som avslutdes med färgning och plockning av fransar och bryn. Jag mindes inte om plockning ingick så jag frågade min hudterapeut om så var fallet. Hon fnös till och sa: tror du jag skulle släppa ut dig med dom bryna?
(Puh skönt tänkte jag och ignorerade den lite sarkastiska tonen, är saker gratis får man ibland svälja förtreten)

Hon frågade strax därpå hur jag ville ha det med morrhåren.... (nu blev jag i alla fall glad över att hon inte kallade den mustaschen), så jag svarade BORT!

Om jag tyckte att det gjorde ont att ta bort morrhåren så var det ingenting mot för vad som komma skulle. När hon dragit bort alla hårstån (och även lite skinn kändes det som) så att hennes kritiska öga med tillhörande lupp blev nöjd, så smorde hon avslutningsvis in hela fejset med en sval skön kräm och just som jag trodde jag skulle få en klapp på axeln och ett lent 'så dääääär nu är du klaaaaar' så greppa hon ett stadigt tag om näsan och började klämma pormaskar (som jag inte ens visste att jag hade).

Jag pressade ner nacken så hårt i bänken att jag trodde ryggraden skulle gå av på tre ställen!
Hon kände mitt motstånd och tårarna som rann men det igorerade hon fullständigt (hade nog inte ens hjälpt med ett falskt kruppanfall på den damen) och sa att' det måste göras och detta var beviset för att jag använder helt fel produkter'. (Fan ta dig Apoteket som lurat på mig pormaskssalvor).

Efter det var hon äntligen klar men det var inget jag riktigt litade på så jag låg på helspänn och inväntade den obligatoriska klappen på axeln att 'nu är du klar', men så gör man tydligen inte längre utan nu pekar terapeuten till en mitt i pannan med ett svalt pekfinger.

Jag flög en halvmeter rakt upp i luften av den oväntade pekningen.

Men klar var jag.

Nöjt sa hon: se så mycket förutsättningar du hade därunder.

Jag ba: ehhh tack

Sen var jag tröstig som en bjärv och det närmsta stället jag hittade nån sorts vätska på var systembolaget.

Ramlösan var inte helt lätt att hitta bland alla spritsorter eftersom jag vanligtvis inte söker sådana produkter när jag är där.

Skinnflådd gick jag genom staden och halsade ur min Ramlösa, intalande mig att jag skönhet kommer inifrån och att jag inte alls såg ut som nån alkis med dagens första blankdricka.

Inga kommentarer: