Välkommen till min sida

Jag avskyr dina åsikter men jag skulle gå i döden för Din rätt att framföra dem

lördag 11 februari 2012

Ett lättare gympass blev ett allvarligt bodypump-(p)ass

I dag blev det planerade gympasset till ett stepup pass istället.
Jag håller mig vanligtvis ifrån Hälsocentrets 'för populära' pass eftersom dom innehåller så många människor.

Folket sitter i klasar längs väggarna fler timmar i förväg för att få ett entrekort till passet. (med lättare överdrift)
Det är inte min grej eftersom jag i dessa dagar är lite folkskygg.

Nu föll det sig så att det inte var alldeles jämntjockt med hälsoprofeters längs väggarna idag, samt att två usla små flickor från Järbo och Jäderfors såg mig mitt lättlurade offer och fick med mig på dylikt pass.
Dom fick inte bara med mig! Dom fick mig att stå längst fram oxå!

Jag ogillar att stå längst fram av tre orsaker.
1) man står för nära ledaren så att hon ser när man maskar
2) alla ...å då menar jag precis ALLA ser mina okoordninerade rörelser = skämmigt
3) jag ser hela mig, medan resten av gruppen ser ingenting

Jag väste till C......hur länge håller vi på?
C: en timme
Jag ba: åh my fu***ing GOD! En HEL timme? vart tog 40-minutarvarianten vägen?
Efter en halvtimme in i passet kände jag att fan det här är ju KUL!
Den där timmen kommer att gå fort.
Gissa om jag föll (mentalt) när jag tittat på klockan och ser att det gått 5, alltså F.E.M minuter av passet!
Klockan jag hade tittat på i salens stora speglar var ...ja just det Spegelvänd!

Jag kände ett starkt behov av att ge upp.
Smyga (längst fram framför allihopa) och obemärkt sätta tillbaka alla tyngder, stång, plastmatta och stepupbräda.
Obemärkt my ass.
Det var bara att härda ut.

Efter ett tag började ledaren att svammelförklara nåt om nästa låt, som hon efter några sekunder insåg själv att ingen begrep ett ord av, så hon fråga lite roat: ni fattar va?  (blink, blink)
Jag ba: näe inte jag, kan du inte ta det igen (för att vinna lite vila-tid) men den gubben gick hon inte på.
Synd.

Sen var det äntligen klart och mina vänner C och K började genast att berömma min insats och berätta när nästa pass skulle bli.
Jag log förmsädligt och sa att jag skulle stå först i kön till nästa pass.
Vad dom inte vet är att jag fr o m idag tagit tjänstledigt på obestämd tid.
Bytt adress och telefonnummer.
Bytt bil.
Bytt barn just in case.

Eller så går jag helt enkelt på nästa pass bara!

1 kommentar:

Maria Y sa...

Annars är vattengympa bra för oss folkskygga o okoordinerade. Man kan skylla allt på vattenmotståndet :)