Välkommen till min sida

Jag avskyr dina åsikter men jag skulle gå i döden för Din rätt att framföra dem

lördag 25 februari 2012

Crazy Daisy Dag

I dag har det varit en sån där crazy dag när allt könstut händer.

Först var jag på Sandbacka och tränade Spinning/Core.
Där på Core:en var det ett par som inte kunde ta ögonen från varann.
Ja inte hålla händerna från varann heller faktiskt.
Dom pussades å klämde å kände både här å där innan passet satte igång.
Jag längtade mest efter skämskudden.

Samtidigt blir man så där irriterad/fascinerad över att dom inte blir generade själva, eller i alla fall en utav dom å liksom stoppar upp.
Skulle jag haft en kille som var 'all over the place' (Prins Daniel citat) så hade han suttit som ett jävla frimärke i spegelväggen mittemot!
Man vill liksom inte titta men samtidigt så kan man inte låta bli.
Sen börjar man titta runtomkring sig och inser att fler människor står å smygtittar under lugg på vad dom ska hitta på härnäst.
Med tanke på att jag tippat idag (inte pippat) så satte jag en lågoddsare på att det för paret blev en 'mazurka på sängkanten' redan innan kl 1200 am idag.

På hemvägen stannade jag till vid kiosken och tänkte att jag skulle spela lite på Lången, samtidigt som jag försökte byta torkarblad på bilen innan jag gick in.
Det var dygn 2 som jag försökte med den manövern, men trots instruktionsbok och en specialbok på engelska för enbart Renault Clio gick jag bet.

Att ställa sig utanför kiosken runt kl 1300 och grejja med bilen en lördag....ja det resulterar ju i att det finns väldigt många hjälpsamma män därutanför på väg in eller ut och som gärna hjälper en kvinna i nöd.
Hundtricket goes bananas om jag så säger.
Dock utan hund.

Mitt i hjälpen som jag förövrigt fick av en mycker sympatisk inflyttad man från Ockelbo till Kungsberg (ja sånt är viktigt i Järbo! om man är inflyttad eller en local)  så dök en gammal bekant upp.
Hon visade mig ett paket gummi (ja precis...kondomer) som hon stod å berättade om var, när och hur hon hade köpt, samt hur mycket dom kostade, SAMTIDIGT som jag försökte vara artig, trevlig och intressant för  den manlige hjälparen.

Hjälparen undrade under arbetets gång om jag var en....local (touché!), vilket jag givetvis tycker att jag är även om salig mor var en invandrare från Norge. Samtidigt kunde jag inte låta bli att undra om hans arbetsinsats blev bättre eller sämre av mitt svar?
Eftersom det kändes som ett jakande svar var att föredra så vände jag mig blixtsnabbt till en annan man som slutit upp för att inspektera arbetet, men ett frågande: eller hur Kalle?

Torkarbladet jävlades såklart (no shit?) samtidigt som kvinnan med gummit kom med finurliga tips på hur kondomen kunde vara till hjälp i torkabladfastsättningen!
Jag kände mig helt 'all over the place' eftersom jag ville vara trevlig både mot den manlige hjälparen och mot kvinnan med kondomer.

Till slut satt torkarbladshelvetet där det skulle å jag tackade som ödmjukast för hjälpen, kondomkvinna var vid det laget oxå försvunnen.
Jag drog en djup suck av lättnad och gick in i kiosken.
Där blev jag nästan genast upptryckt mot speldisken av en av byns orginal, men lite van som jag var av dagens alla crazy händelser gled jag genast bort och över till andra sidan.
Därmed gav han oxå upp tack och lov.

Efter det här har jag hållit mig hemma.
Jag orkar inte med några fler crazy situations idag!

Men nästa lördag kl 1300 vet jag precis vad jag ska göra!!
Jag ska ställa mig och min bil utanför kiosken och kanske byta....tja...vad sägs om kamrem?
Eller ett däck?
För nu ska det bli åka av!

3 kommentarer:

Maria Y sa...

du får rigga en kamera oxå, kan ju bli en kultis på youtube :D

Snabbköpskassörskan sa...

Tro mig maria!!! Jag hade velat att inlägget skulle heta: dagen i bilder.....;)

Anonym sa...

Hm, duu Åsa?

Byns orginal? Det känns som om jag trodde vi hade ett.. antal.. sådana?! ByOrginal?

;-)

/ Kerstin