Välkommen till min sida

Jag avskyr dina åsikter men jag skulle gå i döden för Din rätt att framföra dem

söndag 27 mars 2011

Fågeljakt utan stress





Det här scenariot vaknade jag till i torsdags morse!
Längst till höger sitter en svart katt å specialstuderar de små pippina som äter fågelmat under trädet längst till vänster i bild. Lite svårt att se om man inte klickar upp bilden.

Jag tycker att naturens eget skådespel är det häftigaste som finns! Det finns liksom inget manus, ingen regissör, ingen kan göra fel. Dogma film när den är som bäst! Helst hade jag ju velat se ett utfall ifrån katten (som GIVETVIS inte skulle lyckas fånga nån). Dom ser ju ut som lejon när dom smyger fram mot sitt offer!

Men det här katten hade nog inte ens börjat tänka i dom banorna! Eller så gitte han inte eftersom han ända visste att han hade burk Whiskas hemma i skafferiet!
Dom såg faktiskt rätt små å broskiga ut dom där småfåglarna!

Det kanske va en Brat-katt! En katt med attityd (säg vilken katt som inte har attityd-problem).
Näe men herregud...svetta ner mig för att försöka fånga nån av dom!
Dom har ju säkert både loppor och taskig andedräkt efter den där måltiden!
Skämt gris-fett liksom! Alltså jag ba.........  vomerar!

Säga vad man vill om katt-fan men stressad är han inte!

3 kommentarer:

Sus sa...

Bor du kvar i det lilla blå huset?

Jo, om du klickar på min ruta där alla städer kommer upp som besöker min blogg kan du läsa dig till hur du ska göra.

Hm..vad var det mer du undrade?

Snabbköpskassörskan sa...

Tack! Jo om vilka inställningar du gjorde i telefonen för att kunna blogga ute på gatan och skicka bild å text till bloggen 'on the run'. MÅste man ha abonnemang el går det även med refill?

Maria Y sa...

Mina kissar jobbar skift i sitt lilla jägargömsle under ett snötäckt granskott 3 meter från fågelmataren. Kan ju verka lite sadistiskt att mata fåglar med fyra katter i hushållet, med fåglarna är ju i alla fall mätta och glada när de kilar vidare...
Fast eftersom fågelbeståndet inte verkar tunnas ur och katterna inte blivit fetare så funkar det kanske mest som katt-tv?