Välkommen till min sida

Jag avskyr dina åsikter men jag skulle gå i döden för Din rätt att framföra dem

tisdag 15 mars 2011

Ebba Grön på en tisdag!

Åkte till farsan på kvällkvisten för att kolla lite grejjer!
Hörde redan i trappan att det poppades hög musik....jag kommer närmare.....det är brutal musik!
Håller nån galning på att lust-mörda honom nu till tonerna av nån gammal rebellmusik från 80-talet?
(Har kollat för mycket på Efterlyst)
Lyssnar genom brevinkastet å ut vrålar 800 GRADER DU KAN LITE PÅ MIG, DU KAN LITA PÅ MIG....
Alltså farsan 89 år på fredag, poppar Ebba på gamla dar!!
Men varför skulle jag bli förvånad?!
Han skaffa ju sin första 'nya' fjälla, efter salig mors död 1980 när han va 85 bast!
Så VARFÖR blir jag förvånad!
Det är väl bara det att jag ser ett mönster!
Han gör saker som inte förväntas av en snart 90 årig gammal gubbe!
Han gör saker som förväntas av en 16 årig ung man!
Vart ska detta sluta?
Kommer han att vilja ha nättröja och tjocka guldhalsband ala 50 cent nu oxå?
Måste jag köa för förköpsbiljetter till Livingroom snart?
Kommer han att kräva att jag köper Street-skor ala Converse åt honom till våren?
Kommer han att vilja vaska nästa gång vi dricker en flaska vin?
Måtte han INTE ha lyssnat på 'Så mycket bättre', för då kräver han väl att bli skjutsad till Livingroom på September i april (den ordvitsen kom helt spontant!), för Lill-babs har väl blivit för gammal!
Jaaa en kan bara hoppas att det går över och att han börjar gilla schlagers igen!

5 kommentarer:

Sus sa...

Haha! Jääääeeeyyy!!!

Anonym sa...

sådan far sådan dotter;) /Joar

Anonym sa...

Sån ska jag bli när jag blir äldre, Underbart!
Ebbagrön, nostalgiiiii

Unknown sa...

Underbar farsa ju

Anonym sa...

Härligt att kunna vara så pigg! Och med bra musiksmak:)