Välkommen till min sida

Jag avskyr dina åsikter men jag skulle gå i döden för Din rätt att framföra dem

söndag 6 mars 2011

Kulstötar-karriär

I dag när jag satt å titta på Vasaloppet så kom jag plötsligt ihåg min egen framgångssaga i.....kulstötning!
Jag gick i 9:an på Norrsätra och min gympalärare Hasse (som alltid peta tänderna med tungan när han pratade inför oss) hade uppmärksammat mina prestationer i just kulstötning. Han försökte övertala mig att ställa upp i skolmästerskapen i kulstötning, vilket jag givetvis vägrade! Jag menar hur sexigt va det att va duktig i kulstötning?!

Jo kanske om jag hade bott i Ryssland ! I forna DDR eller kanske Bulgarien!
Vem vill som 15-åring bli förknippad med nåt så groteskt som en bullig kulstöterska med namn som exempelvis karelin-kajsa?!
Men långe Hasse gav sig INTE ocn menade att jag hade ju precis kroppsfysiken som behövdes för att bli bäst i kulstötning. Där nånstans gav jag till slut med mig. Hur kunde jag förvägra världen att få en toppidrottsman i kulstötning bara för att jag tyckte det va osexigt. Speciellt som långe Hasse la fram sitt argument så snyggt!

Hasse upphöjde mig till skyarna så jag till slut trodde jag va lika bra som de bulgariska kulstöterskorna, innan jag ens hade tävlat!
Så tävlingsdagen på Norra IP kom och snöpligt nog kom jag 2:a ! Slagen av en smal liten brud från Jernvallsskolan eller nåt sånt!
Där slutade min kulstötar-karriär innan den ens börjat!
En lovande kulstöterska utan kula, men med en kroppsfysik för et ;)

2 kommentarer:

Kerstin sa...

Ja tänk va Hasse måste ha småätit! Han petade ju jämt tänderna med tungan.
Kulstötarkarriär, inte dåligt. Även om den var kort och intensiv...

Christina sa...

Hasse ja. Han flyttade ju till Norrköping sen där jag förövrigt sprang på honom på krogen. Han var nog lika imponerad av sitt möte med mig som jag av mitt med honom.
Tror han jobbar på radiosporten idag.