Välkommen till min sida

Jag avskyr dina åsikter men jag skulle gå i döden för Din rätt att framföra dem

onsdag 2 mars 2011

Respekt

Respekt betyder enligt ordlistan aktning, vördnad, omtanke, hänsyn, högaktning, anseende, uppskattning, erkännande, förtroende, auktoritet och pondus.
Det betyder även att göra något som strider mot ens fruktan och rädsla.
Att möta sin fruktan och rädsla genom att gå sin egen väg kan sammanfattas i alla ovanstående begrepp.

Att följa sitt hjärta och sitt rättspatos samt att gå emot den gängse uppfattningen om rätt och fel är inte bara modigt utan även att våga stå upp för sig själv.
Det kallas integritet.

Det har min bästa vän gjort idag!
<3
RESPEKT!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hur lyckligt lottad är man inte, när man är omgärdad av dylika vänner? Hur stolt är man inte över att överhuvudtaget få kalla sådana människor för sina närmaste vänner?? Jag lyfter på hatten till höger och vänster. Så starka kvinnor i lilla byhåla. Det måste vara nåt i vattnet...