Välkommen till min sida

Jag avskyr dina åsikter men jag skulle gå i döden för Din rätt att framföra dem

tisdag 1 mars 2011

Exotiska djur

Äntligen börjar det ljusna! Det blir ljusare å ljusare på morgnarna! Underbart för en stackars Clio-ägare med svaga lysen som varje morgon möter extraljus-fascister från Katrineberg, Rönnbacken, Åmot och Jädraås och som älskar att vänta de där extra sekunderna för att blända av, eftersom dom vet att jag inte kan hämnas!
I Jädraås är dom faktiskt lite skojjig för där har nån (strax utanför för Jädraås mot Åmots-hållet) hängt upp en massa reflexer i träden?! Varför kan man undra! Men jag tror det kan va korparna som stulit dom av hederliga (fniss) jädraåsare och knutit fast dom i träden där dom bor! Varför undrar jag igen.....
Vet inte hur just DOM korparna tänker!
På vägen mot jobbet möter jag sen dom mest underliga djuren man inte tror man ska se just där! Hermeliner...vart fan är katten? ...råttor och idag en tjäder! Trodde faktiskt att jag skulle se nån älg eller ett rådjur eller en räv men dom är väl i gruvberget och äter sig mätt som bockarna bruse gjorde i Sätern! 
Vargen kör ju rabiata skoterägare på av nån anledning! Det finns nu en belönings summa ute för nån som vet nåt om vargens död. Varför finns det inga belöningar ute för dom som lemlästar människor?

Inga kommentarer: