Välkommen till min sida

Jag avskyr dina åsikter men jag skulle gå i döden för Din rätt att framföra dem

torsdag 10 mars 2011

Body pump men min nya body-pimp

Har äntligen fått byta Xtravaganza-centret i Sollentuna till Xtravaganza viktklubben i Sandviken, även om det satt hårt inne för den stockholmske lille entreprenören.
Bestämde mig därför att gå på Xtravaganzas egna lilla motionspass Bodypump. Första-gången-visa-hur-det-går-till-pass.
Perfekt tänkte jag som är ganska för att inte säga totalt ur form!
Döm om min förvåning när det väna lilla väsen som igår satt bakom disken och pep fram ett välkommen, i morse förvandlades till en krävande och grym Combat-granat-attack-i-grisbukten-leader!
Jag log mellan varven när hon tittade på mig under NYBÖRJAR-passet, men jag sände onda, elaka pupill-pilar rakt i rygga på na, när hon noggrant specialstuderade nån annan stackars tjockis i ändra änden av rummet.
Mitt i passet inser jag att jag satt på för tungt, så när Generalen skriker att NU FÅR NI VILA LITE, passar jag på att ta av 2 kg. Då ser den elaka generalen det i getögat å skriker att : OM MAN BYTER VIKTER RÄKNAS DET SOM FUUUUUSK!!! Å DÅ FÅR MAN GÖRA ARMHÄVNINGAR SOM STRAAAAFFF!!!
I helvete heller, det måste ju va bättre att man anpassar vikten efter förmågan än att inte kunna lyfta alls?!
Finns det inte nåt fack för oss tjockis-motionärer?? Jag måste väl få göra vad jag vill på microvilan mitt i passet? Om det nu är dricka vatten, hjula, vissla ELLER byta vikter? VA VA VA VA VA VA VA ?!

1 kommentar:

Anonym sa...

hahaha!!!