Välkommen till min sida

Jag avskyr dina åsikter men jag skulle gå i döden för Din rätt att framföra dem

söndag 13 mars 2011

Tvångstränad i innebandy

Tänkte ha en skön liten slacker-evening och hade totalt glömt bort innebandy-träningen ikväll. När jag väl kom ihåg den så var det alldeles försent att börja ordna med kläder, skor, vattenflaska och klubba eftersom A1 har bilen på frieri sen igår kväll.
Klockan halv sex ringde mobilen som jag inte hann på, sen hemtelefonen som jag inte heller hann på trots att jag sprang rakt genom huset i 110 knyck, rundade bord och stolar så dom snurra i säkert 5 min efteråt, väl framme vid telefonen så drabbades jag av en tvångstanke....att alla jordens kontinentalplattor skulle börja röra sig samtidigt om jag inte räknade till 200 innan jag svarade. När jag hade hunnit till 73 så hade det slutat ringa och ett litet sms pep till.
Jag kan motstå mycket men INTE sms! Jag blir så vansinnigt nyfiken när jag får ett sms.

Där fanns en uppmaning: Vi behöver en till på bandyn. Kommer du? /Hitler.
Ja nu heter hon ju inte Hitler men hennes framtoning idag var ganska ....hitler-lik.
I mina lama försök till undanflykter såsom att 'jag har ingen bil....', klipptes konversationen genast av genom att : Kommer om 5 min. Byt om!
Så proppmätt som jag var då jag nyss intagit en grandios portion tacos, så blev jag tvångskommenderad ner till gympasalen av innebandy-Hitler!

Jag försökte sätta mig i lite respekt genom att ta med mig denna plastflaska men den tror jag inte att nån såg överhuvudtaget! Kanske jag ska komma i sonens gamla poliströja nästa gång, om nu korta magtröjor fortfarande är på modet?! Då blir dom nog så paff att jag kan dribbla igenom hela laget OATTACKERAD och avsluta med ett ribba, stolpe, stolpe MÅÅÅÅL skott!
Annars kan jag ju bara helt sonika bestämma mig för att gå ner i tid till bandy nästa söndag!
Det verkar liksom mest okomplicerat, i alla fall så länge innebandy-Hitler spelar kvar!

2 kommentarer:

Unknown sa...

Nu har jag fått min dos skratt för denna dag. Fy f-n var Du är rolig, Åsa! När jag tycker att det känns lite motigt i vardagen, så går jag in och läser Din blogg....

Kram från Git.

Snabbköpskassörskan sa...

Du allt bra gullig Git å jag är glad att jag kan göra din dag bättre :*