Välkommen till min sida

Jag avskyr dina åsikter men jag skulle gå i döden för Din rätt att framföra dem

söndag 27 mars 2011

Bil-köp

Fick ett infall när jag tankade bilen idag och en äldre stilig man från Bil metro hallen körde upp och tankade en av deras bilar bredvid!
Jag är ju i stort behov av en ny och en simpel söndagseftermiddag som idag, utan särskilda planer och stress så tänkte jag att äh va fan det kostar inget att kika!
Tittade lite snabbt på övre bildäck (den va bra! Är ju lite skadad av Ålandsbåtarna (inte spriten)) och insåg att de bilarna inte va för min plånbok!
Gick därför ner till Beg avdelningen och där kommer den charmante mannen gående emot mig! Svor för mig själv att jag inte hade kammat till mig idag, såg rent ut sagt för jävlig ut! Men....jag va ju inte där för att charma karlar, det va väl karln som skulle charma mig idag?!

Jag skänkte en tacksam tanke till gossarna därhemma som starkt ifrågasatte min klädstil innan jag drog iväg till Sandviken. Mina hopplöst bajsbruna plysch-jummisar som är flera storlekar förstora och hänger som breda stuprör från höften å neråt!
Vaddå kan jag inte gå så här?! Jodå då sa gullegrisarna...om du inte tänker kliva ur bilen!
Efter en snabbkoll i hallspegeln insåg jag att dom för en gångs skull hade rätt!

Därför svassar jag lite extra när jag å bilförsäljaren tillsammans går längs raden av glänsande bilar!
Vi prata JÄTTELÄNGE och JÄTTEFÖRTROLIGT!
Så nu vet jag allt om hur 4-hjulsdrift fungerar! Bilskatter, kostnader per mil, diesel och annat bjäfs som tydligen hör saken till.
När han till slut frågade om mitt telefon nr blev jag ju både smickrad och glad!
Han sa att han skulle ringa om han fick in ett intressant objekt utifrån mina sök-kriterier!
Grrrrr tänkte jag.....då hade du ju kunnat ringa redan igår mister ;)*blink* *blink*
Jag förstod att han inte fatta den blinkningen eftersom när jag tittade djupt in i hans ögon, istället för pupiller såg två stora dollartecken!
Men som sagt huvudsaken är att mitt kommande objektet/projekt ger a comfy ride ;)
*blink* *blink*

Inga kommentarer: