Välkommen till min sida

Jag avskyr dina åsikter men jag skulle gå i döden för Din rätt att framföra dem

fredag 4 mars 2011

Sprint-vilse-stafett

I går skulle jag åka 5 km längdskidor i lite okänd terräng. En härlig skön liten tur nu när det va så fint väder och jag inte hade motionerat på så länge. När jag kom till vägskälet 5 km eller 10 km så valde jag ju naturligtvis 5 km-hållet. Vid nästa vägskäl där det för övrigt INTE fanns några km-vägledande skyltar så valde jag givetvis fel! Vilket ledde till att jag åkte 10 kilometarn åt fel håll!!
TYPISKT! Nu har jag kört vilse och kommer att dö av utmattning på mållinjen precis som jag sett storfräsarna göra i Holmenkollen!
Å jag som hatar att bli snöig och borsta av mig!
Vilse å vilse förresten...hur vilse man nu kan vara med spår framför mig som alltid leder NÅNSTANS!
Plötsligt tyckte jag att jag kände igen några kala träd bakom en sluttning och en vit stor myr! (nu är jag ju inte så topografiskt bevandrad så jag vet om sluttningar kan mynna ut i en myr, men det va så det såg ut)
Det blev alltså lite fristil rakt över myren som förövrigt var o-spårad.
Ja fristil såsom i långa steg, breda steg, jävla steg, fallrisk, fall och svordomar! Det kändes som jag klafsa omkring i 2 meter långa pumps för jag sjönk ner en halvmeter för varje...steg...skidtag....

När jag kom närmare så såg jag att det inte va dom kala träden jag trott utan ett par andra! SÅ det va bara att klafsa tillbaka! Nu va jag ordentligt trött. Grinig va jag oxå, så för att riktigt straffa....nån! så åkte jag JÄTTESAKTA med armar och stavar hängande efter sidorna. Det hjälpte föga men det kändes bra att vara sur å grinig som en 3-åring!

Idag har jag återhämtat mig och kollat på herrarnas sprint-stafett! Då satt jag å skrattade åt alla fula tighta skidåkare-dressar. Speciellt ryssarnas som hade ett spindelmannen nät i rumpan. SÅ ful va ialla fall inte jag !

5 kommentarer:

Unknown sa...

Hej Åsa du håller på att göra Maria ensamstående på grund av att jag skrattade så in i helvete av din blogg att jag nästan kvävdes av en ostbåge. Tack för ett mycket gott skratt.

Anonym sa...

Ja nog vet man hur man kan tjura ihop ibland. Det är bara så skönt när någon sätter ord på att man faktiskt får bete sig så här vid 44 års ålder. Kraaaaam!

Snabbköpskassörskan sa...

Va härligt å höra, men du Stefan jag ställer upp oavsett vem av er som faller ifrån ;)
KRAAAAM tillbaks vem du nu när !

Anonym sa...

Hmmm...det är ju ungefär SÅ du ser ut när man nån´gång lyckats få med dig på en shoppingrunda...

Sus sa...

Jag tror att du var ursnygg i skidspåret! Och jag slutar inte blogga om du ser mig som din mentor *stolt son en tup..eh..höna*

(du kan börja med ATT TA BORT ORDVERIFIERINGEN)