Välkommen till min sida

Jag avskyr dina åsikter men jag skulle gå i döden för Din rätt att framföra dem

torsdag 18 april 2013

Hallå där

Nu har jag varit så där osynlig igen men jag har jobbat mycket och vi har haft 12-stegs konvent där killar och tjejer (ytterst få dock) som inte kommit ut i permissionsgång än fått komma med egen personal i ett par dagar.

Det går ut på att lyssna till talare med egna erfarenheter och att problematisera kring sitt eget missbruk och beroende. De som inte talar är kanske i början på sin resa eller har kommit till steg 3, medan de som talar oftast har gjort hela 12-stegen.

Alla dessa människor har sin egen sorgliga historia och när man får höra hur de grubblat över sitt beroende och när de själva tror att de började så är det ofta en djupt kränkande händelse i barndomen och ett fortsatt liv i en dysfunktionell familj eller icke familj som gjort att de är där de är idag.

Tänk om alla barn fick ha det som barnet på bilden.

Inga kommentarer: