Välkommen till min sida

Jag avskyr dina åsikter men jag skulle gå i döden för Din rätt att framföra dem

måndag 28 januari 2013

Dagens fråga för föräldrarpanelen i AB

Hur får man barnen att hjälpa till hemma?

(Fast mitt svar besvarar snarare 'VILL man att barnen hjälper till hemma?')

Det mest ärliga svaret hade varit: Så snart de lärt sig städa kliniskt som sin mor när hon väl städar!

Vad jag inte berättade var att jag HATAR å städa, men när jag väl gör det.....då ska det vara kliniskt ! Annars börjar jag att grina. Det har faktiskt hänt.

När t ex exet dammsugit så dåligt att stenar å smuts vispas runt i moppen. Total system breakdown!

När jag skjutit upp det så länge att man hellre tar livet av sig än åker hem till hushelvetet. Då åker man ändå hem å grinar å träter på barnen att dom är lat å aldrig hjälper till.

Eller när man ska hålla kalas å man MÅSTE städa. Fy faaaaan vad jag hatar måsten. Såna gånger önskade jag att jag va föräldralös å helt utan släkt å vänner.

Ja vad gör man inte för att slippa städa.

Svar: precis vad som helst UTOM att städa.

2 kommentarer:

Sus sa...

Jag glömmer aldrig då jag och barnen bodde i Ockelbo och jag kom hem från jobbet en kväll, helt slut. Maten stod på bordet och det var nystädat.

Underbara ungar.

Snabbköpskassörskan sa...

Ja såna tillfällen är sällsynt men helt fantastiska när de väl infaller !