Välkommen till min sida

Jag avskyr dina åsikter men jag skulle gå i döden för Din rätt att framföra dem

onsdag 9 januari 2013

Landstinget Gävleborg

Jag har sagt det förr å jag säger det igen. Lg Gävleborg

När min pappa åkte in på julafton efter att ha legat raklång på golvet i många timmar fick han komma in på rum direkt eftersom han kom in i ambulans.

Om inte jag å brorsan suttit där med honom i 3 tim utan tillsyn hade han framförallt gjort ner sig fullständigt.

Inte en gång kom någon in och tittade till honom under de 3 timmarna. Det var snarare så att de som gick förbi vårt rum sneglade in rädda för att vi anhöriga skulle stoppa dom och ställa jobbiga frågor.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Eller så förlitade dom sig på de
"kunniga" anhöriga.
Dom såg ju att Ni var där!!!

Huddik Hasse

Snabbköpskassörskan sa...

Ja så kan det ha varit, då var det verkligen tur att den 90-åriga kvinnan som blev lämnad utan tillsyn i 12 timmar hade sin dotter med oxå. Man ska inte vara för 'duktig' kanske.