Välkommen till min sida

Jag avskyr dina åsikter men jag skulle gå i döden för Din rätt att framföra dem

onsdag 14 november 2012

Infarktpatienter söker hjälp för sent i Gävleborg

...enligt en ny rapport.

Men tillåt mig GAPSKRATTA!

I Landstinget Gävleborg ska man vara en sjuk-hacker för att ta sig förbi brandväggen 'Rådgivningen' och om rådgivningen gång efter gång lyckas övertyga den vårdsökande att avvakta så är det väl inte så konstigt att rapporten visade att patienter med hjärtinfarkt söker hjälp för sent. Man får ju för fan inte komma dit!

Exempel: jag åkte in med ambulans för precis ett år sen i vad både jag och sjukvården befarade akuta hjärtproblem, efter diverse kontroller fick jag åka hem med förbehållet att jag MÅSTE uppsöka min hälsocentral på morgonen dagen efter för uppföljning. Jag ringde brandväggen (rådgivningen) som sa att nänemensan hit får man bara komma med akuta problem......
När jag i ren desperation nästan skrek (ja det va väl bra för hjärtverksamheten) att detta är inte MITT påhitt! Det var en order från akutläkaren i natt god dammit!
Mja jo då fick jag väl komma då......

Man ska alltså tjata och nästan gråta eftersom goda argument inte gäller.

Inga kommentarer: