Välkommen till min sida

Jag avskyr dina åsikter men jag skulle gå i döden för Din rätt att framföra dem

tisdag 27 november 2012

På flyget hem gick jag på det äldsta försäljningstricket

Charm, flirt och övertygelse.

Skulle inte alls ha nåt bubbel när taxfreefransosen undrade om jag inte skulle ha lite äkta fransk champagne.

Njaee tvekade jag å då tog han med mig bort till hyllan champagne. Den här sorten hade han smakat å den va mycket godare än moet chandon å lanson å grabbarna känd. Dessutom dyrare.

Jag sa att jag skulle återkomma å jaga honom om det inte stämde å det HOPPADES han verkligen... att vi skulle ses igen....

Duperad å med ett fånigt flin gick jag söndercharmad därifrån och betydligt mycke fattigare. Inne på toan insåg jag att jag fallit offer för ett riktigt säljaproffs, för den rödögda minigrisen som stirrade tillbaka på mig i spegeln var nog allt annat än vad den charmige unge mannen ville har efter sig. Speciellt om hon kände sig pådyvlat en äckligt champagne.

1 kommentar:

Ca Wa sa...

Den bistra verkligheten smyger sig på när man minst anar.............