Välkommen till min sida

Jag avskyr dina åsikter men jag skulle gå i döden för Din rätt att framföra dem

torsdag 24 februari 2011

Hårklippning

I morgon ska jag vara otrogen! PÅ RIKTIGT!
Jag ska klippa håret hos en frisör i sandviken! Det här är ett värre moraliskt dilemma än att se på och inte hjälpa när nån blir misshandlad känns det som!
Å det värsta är att jag ska träffa min ordinarie frisör på fredag! Ja vi ska alltså umgås! PRIVAT!
Utan saxar, kammar och hårfönar!
Om hon inte ser det direkt (för det gör man på otrogna) så kommer det att verka misstänkt att jag för en jä*a gångs skulle INTE genast börjar prata om hur kluvna toppar jag har!
Hon kommer att se och förstå...medan hon står där och klipper med sina långa vackra ögonfransar och kniper ihop munnen för att jag själv ska få berätta....
Jag kommer att inte låtsas om nånting tills hon knipit ihop munnen tillräckligt och jag brister ut i gråt å erkänner!!!
JA JAG HAR KLIPPT MIG HOS EN ANNAN! Men det va absolut inte lika bra som med dig!
Du ÄR bäst! Jag visste redan när jag beställde tiden att det aldrig någonsin skulle bli lika bra som hos dig!
Men det va inte mitt fel! Det va sonens! (jahaaa jag drar mig inte för att skylla ifrån mig heller....på mina barn dessutom! skämmes ta mig fan Åsa)
Han gav mig presentkort hos 'den andra' i julklapp! (å det är faktiskt sant)!
Det va HAN som gav bort mig till en annan! Nästan på gränsen till koppleri faktiskt! kanske jag kan sätta dig honom! Bara så att min gamla frisör inte ska bli arg på mig. Bra så att min gamla frisör vill klippa mig igen....sen. Efter bara DENNA ENDA GÅNGEN!!!!

6 kommentarer:

Maria Y sa...

Hehehe!
Min ordinarie frissa, som jag har haft i hur många år som helst, har gått under jorden.
Finns ej på telefon eller mobil. Borta!
Och jag som är drillad att vara trogen (samma gubbe i 25 år osv)törs ju inte agera på egen hand. Så jag är j-gt långhårig numera...

Anonym sa...

Min gamla frissa var bara borta en gång när jag skulle klippa mig. De som hade tagit över butiken sysslade numera med barnklippningar mest.( och bedyrade att de inte visste vart hon flyttat)
Naturligtvis blev jag jätteorolig att hon flyttat bara för att slippa mig med mitt gnäll. Hade bla varit där och klagat en gång och fick göra om det jag klagade på. Men visst kändes det att hon inte gjort sig besväret att berätta var hon flyttade.
Numera har jag en jättego frissa som jag blivit kompis med och framför allt. Jag vet var hon bor, så hon kan ALDRIG bli kvitt mig...

Anna sa...

Åsa!Sjysst bild med attityd och dito innehåll! Följer denna blogg med spänning!

Anonym sa...

RESPEKT, Åsa! Jag skulle aaaaaldrig våga! (ska bli spännande att se resultatet i helgen...) Själv ser jag ut som ett troll nu i väntan på att frissan våran möjligtvis, kanske, mot förmodan skulle kunna få ett återbud och förbarma sig över mig!

Monica N sa...

Från frissans storsyster :
Tänk, om frissan innerst inne drar en lättnadens suck över att du går till någon annan....? Det tror jag ibland att hon skulle göra vad det gäller oss, men sin familj kommer hon aldrig undan :)

Snabbköpskassörskan sa...

Frissor som bara går under jorden! Då har man nog varit en 'speciell' kund :D
Tack Anna!
Haha Monica hon kommer inte undan mig heller, bara denna gången ;)