Välkommen till min sida

Jag avskyr dina åsikter men jag skulle gå i döden för Din rätt att framföra dem

söndag 27 februari 2011

Mitt alter ego Snabbköpskassörskan

I går tog snabbköpskassörskan i mig över ....igen!

Jag trallade glatt in på ICA och handlade mina små viktiga ingredienser till kvällens tjejmiddag!
Allt gick bra, jag hittade både passerade tomater och den billiga juicen som kan stå i rumstemperatur, längst in i butiken där de brukar stå. För en gångs skulle hade inte personalen med sitt sjukliga behov av omflyttning och förändring gjort totalrockad och flyttat om allting! Så handlingen gick ganska fort och smärtfritt! Så kommer jag då till kassan och betalar och allt går bra även där. Till och med kortet ville va med igår, men så hade det ju varit en lite påfyllning den 25e oxå. Jag packar min varor och går trallande ut ur butiken. Det är DÅ det händer!

En paket jäst! Ett litet ynkligt, uselt paket jäst ligger kvarglömd i en kundvagn och stirrar mot mig med sitt gula fula anlete! Jag stirrar tillbaka och så håller vi på så en stund, tills jag inser att det är jag som måste bryta stirrandet OCH tystnaden.
Jag ser mig själv (som i slowmotion) vända mig om mot kassan där min f.d kollega och kära vän sitter och tar betalt. Och ropar högt:
-HALLLLÅÅÅÅÅ, DET LIGGER ETT PAKET JÄST KVAR HÄR! OM NÅN KOMMER IN Å SÄGER ATT DOM GLÖMT DET, SÅ KOM IHÅG ATT DOM INTE HAR BETALAT DET!!!

Vad angår det väl mig om nån kommer in och hävdar att dom tror sig glömt kvar ett BETALAT jästpaket?!
Vilken gigantisk summa kan det röra sig om, som gör att jag omedelbart reagerar som om jag fortfarande jobbade där?!
60 öre kostade ett paket jäst i början på 2000-talet, jag tror inte att jästindex rört sig alltför mycket upp från den summan!
Ja tänk va den baksluga fan hade kunnat ställa till med om inte jag hittat det lilla övergivna lilla gul-fula paketet!
Jag hade nog fått gå i terapi om jag kommit på att en bullbakande  bakslug hemmafru hade lyckats med sitt onda uppsåt att försöka smussla till sig ett gratis jästpaket!  Med det satte jag då defintivt stopp för igår....det kan hela kön intyga!

1 kommentar:

Anonym sa...

Man kan byta jobb från snabbköpskassörska till student/ fångvaktare/ all-you can-be, men man kan inte ta snabbköpskassörskan ur Åsa...