Välkommen till min sida

Jag avskyr dina åsikter men jag skulle gå i döden för Din rätt att framföra dem

söndag 11 december 2011

I am back!

Ledsen för att det varit dåligt med uppdateringar lately men jag fick en lite kollaps på jobbet i onsdags så att jag fick åka plinplong-taxi till plåsterhuset.
Ja det va precis vad jag låg å tänkte på hela vägen till akuten.
En gammal humorsnutt från gudvetvar där nån på utbredd stockholmska säger att han fick åka plingplong-taxi till plåsterhuset.
Så otroligt meningslöst men kanske på nåt vis en gnutta humor för att jag inte skulle förlora förståndet.
Vi trodde först att det kunde vara en stroke eller infarkt för jag hade haft högt blodtryck ett par dar och sen ett tryck över bröstet och labilt humör, men alla värden var bra så jag drog slutsatsen att det var en stresskollaps.

Fick på ett villkor åka hem om jag uppsökte vårdcentralen följande morgon för besök hos husläkaren och blodtryckstagning.
Men på vårdcentralen tyckte dom att jag kunde vänta en vecka tills min husläkare hade en kvart ledigt.
Jag upplyste 'syrran' om att jag inte själv fått iden att åka plingplongtaxi utan att det var hennes kollega i 1177's rådgivning som tyckte det å då blev det fart på kärringen.

Ringde förresten min chef idag å berättade att jag inte skulle komma på ett par dar å det tyckte han va ett klokt beslut sa han men....högt blodtryck va ju inget man dog av, däremot lågt?!
Sen berättade han nåt jättemysko och det var att Gud tar 'hem' alla snälla människor först, så därför gick han å jag säkra .......
Lätt för han å säga!

Så nu är jag på banan igen.
Men jag måste hålla med chefen om en sak....JAG tog ett klokt beslut. Punkt.

2 kommentarer:

Sus sa...

Din chef verkar lite okunnig kanske?

Nu vilar du människa!

Therese sa...

Men oj, nu måste du vila!