Välkommen till min sida

Jag avskyr dina åsikter men jag skulle gå i döden för Din rätt att framföra dem

lördag 3 december 2011

Spotify=GPS på ditt barn

Jag har kommit på ett jättebusigt sätt att lokalisera min son.
Jag menar om han verkligen inte hör mina sms eller bara skiter i dom.

Spotify! Teknikens svar till undrande/oroliga föräldrar

Sonen har Spotify installerat på hemdatorn och i sin smartphone.
Pga tekniska orsaker kan man inte lyssna på båda enheterna samtidigt.
Så om jag startar hans spotify på hemdatorn medan han sitter i skolan å lyssnar samtidigt så slutar hans spoityf i phonen att spela.
Om han direkt ( i irritation) startar upp sin phone-spot igen så slutar musiken spela för mig.
Så....nu till exprimentet.
Gossen svarar inte på moderns sms.
På med spotify.
Vänta......
Se där.....DÄR tystnade musiken!
Nu blir det dålig stämning igen när jag med god argumentation förklarar viktigheten av att replajja till sin kära mor.
Tänk att dom aldrig sig.

Inga kommentarer: