Välkommen till min sida

Jag avskyr dina åsikter men jag skulle gå i döden för Din rätt att framföra dem

onsdag 7 december 2011

Mitt däckår

I år har det inte varit mitt däck-år.
Först lyckades någon i min omedelbara närhet med att skrota min skapliga vinterdäck (vill inte säga vem eftersom det kan vara lite känsligt men det är en 'han') och igår när jag skulle åka till jobbet så va mitt vänstra bakhjul helt platt.
Jag rullade sakta till närmaste däckfirman och inväntade slaget 0800 för då började han jobba senast jag pratade med honom.
08.01 stod jag inte ut längre.
Jag ringde mobilnumret som stod på reklamskylten.
-han svarade att han nog kunde vara där runt kl 0900....
-Okeeej tack å heeej!

Ringer min gamla däck-kompis som äntligen kommit hem från USA och som  hade ledig vecka. (Ibland har faktiskt även jag flyt).
Jag fick komma direkt.
Han hittade ett nygammalt däck och det va kirrat på 20 min.
Nu ber jag en bön varje gång jag kommer ut till bilen och hoppas att det är helt.
Vi får väl se hur det ser ut när gossen kommer hem från skolan snart.
Han slaktade sin Smartphone häromdan.
Så jag är inte helt stabil.

1 kommentar:

Maria Y sa...

slaktar man sin smartphone får man en begagnad dumbphone från sent 90-tal som ENDA julklapp