Välkommen till min sida

Jag avskyr dina åsikter men jag skulle gå i döden för Din rätt att framföra dem

onsdag 30 november 2011

En konstiger dag

Va till sjukgymnasten på förmiddagen.
Hon berättade att man kan få komma till Landstingets hälsocoacher om man är i riskzonen för dödliga sjukdomar som hjärtinfarkt och stroke.
Efter ett kortare samtal om min sjukdomshistorik med ärftligt dödliga faktorer kunde hon inte förstå att min husläkare inte remitterat mig till hälsocoacherna för länge sen.
Men jag sa att det nog beror på att äldre män - även såna jag känner -  över 60+ har tagit mental pension och slutat bry sig om vad yrket egentligen går ut på.

Hade senare under dagen ett lönesamtal med min chef där jag fick en mindre löneförhöjning och kredd för att jag gör ett bra jobb.

Precis innan jag gick hem kom en av våra intagna killar in och uttryckte en oro.
Och det är där jag trivs allra bäst.
Hur bra än andra tycker att jag är, så mår jag allra bäst när jag får andra att må bra.