Välkommen till min sida

Jag avskyr dina åsikter men jag skulle gå i döden för Din rätt att framföra dem

onsdag 16 november 2011

Skrivtorka?

Nej inte direkt.
Men det är svårt att motivera sig till att skriva i bloggen dagligen när man genomgår en mindre kris.
Svårt att skriva pga att jag inte vill lämna ut andra människor och att inte låta för bitter personligen heller.

Exet har vart här.
Han kom tutande över Nordsjön och trodde att jag med öppna armar skulle ta emot och allt vara glömt.
Nu blev det inte riktigt som exet tänkt sig och därmed är hans liv slaget i spillror.
Å jag är den hemskaste av alla hemska människor.
Jag kan leva med det även om jag periodvis känner att det ligger ett uns av sanning i det.

Det tar mycket energi att vara tydlig och övertydlig och att berätta om och försöka förklara, inse att det inte går fram, bli arg och börja om från början.
Med samma traggel, samma ord, men på ett annat vis.
Ett överjävla tydligt budskap som man vet inte kommer att gå in i den tjocka skallen och därmed bli ännu argare.

4 kommentarer:

Maria Y sa...

hmm, intressant tankekedja där hur man kan få "hämta lite prylar" till "happy reunion" utan mellanled. Men det finns ju de som liksom snubblar när de ska tänka.

Du är inte en hemsk människa, du är en underbar människa! Så det så!

Om nu exet äntligen tagit in budskapet har du gjort honom en stor tjänst!

Bamsekram!

Snabbköpskassörskan sa...

Tack underbara Maria. Det va ju en klockren sammanfattning om vad som hände här i helgen. Dessvärre går inga av mina budskap in, han har många tricks för att undvika det.
Superkram

Anonym sa...

Ja, du vet ju redan vad jag anser om det hela... Ord är överflödiga - liksom HAN! /A

Snabbköpskassörskan sa...

Jepp my love! Jag har kommit på att hur jag än beter mig så MÅSTE han komma en sista ggn för att......
så nu är det över and out på RIKTIGT!