Välkommen till min sida

Jag avskyr dina åsikter men jag skulle gå i döden för Din rätt att framföra dem

lördag 5 november 2011

Men systern då?

apropå Socialtjänsten i Sandviken.
Systern kan tacka sin lyckliga stjärna att hennes delaktighet försvunnit helt i den hetsiga debatten om rätt och fel.
Systern!
Där börjar problemen.

Om det är som det står i tidningen att hon anmälde efter ett gräl som lite 'ge tillbaks' så är det ju fruktansvärt.
Fruktansvärt lätt att få folk kastade i fängelset och märkta för livet i en småstad som Sandviken.
Genom mitt arbete har jag ibland tänkt att fy fan va lätt det är att bli häktad, men att det skulle vara så HÄR lätt trodde inte ens jag!
Man får väl anta att den lilla dumsnuten till syster inte fattade vilken apparat hon drog igång när hon ringde soc.

Ibland är han faktiskt klok min kollega.
Han säger att han tänker tredimentionellt.
Hur blir utfallet två steg framåt om jag väljer att göra eller säga så här?
Det borde den där syrran ha tänkt på oxå.

1 kommentar:

Maria Y sa...

som vanligt i alla mediekaruseller så får man aldrig veta vad som egentligen hände