Välkommen till min sida

Jag avskyr dina åsikter men jag skulle gå i döden för Din rätt att framföra dem

torsdag 17 november 2011

Jahaja nu gick grannen förbi

Grannarna har så mycket konstigt för sig när dom tror att inte jag är hemma.
En åkte iväg jättesent till jobbet.
jag menar vem börjar jobba 8.20 ?

Nu gick granngubben förbi med sin gulliga golden.
På en torrssdag??
Han jobbar inga helger och borde därmed jobba mån-fre.
Fulla dagar och inte gå omkring å spankulera på hundpromenad kl 09.01.

Den enda som skött sig här på morron är sopgubben som punktligt kom å hämtade mina sopor strax efter kl 0800.
Han tyckte nog detsamma om mig som som omväxling kom ihåg att köra ut tunnorna i tid.

Förutsägbarhet.

Sånt gillar jag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Måste säga att jag blir en smula orolig över att du sitter och klockar vad som händer utanför ditt fönster...Pensionärsvarning Åsa!

Snabbköpskassörskan sa...

I'm loosing it sista, I'm fucking loosing it!