Välkommen till min sida

Jag avskyr dina åsikter men jag skulle gå i döden för Din rätt att framföra dem

söndag 20 maj 2012

GuldAdam - ger skambud på guldet














Lite inte på den här killen. I pratbubblan borde det stå: Hej, jag heter GuldAdam och vill gärna få ditt guld gratis eller för högst ett skambud åtminstone.

Jag hade lite guld som låg och skräpa och såg igår annonsen om att GuldAdam är ute på köp-turné.

Jag gillar att kolla upp saker innan jag genomför dom, så även denna gång, Å döm om min förvåning när jag fick se skambudsprislistan när jag satte mig ner mittemot GuldAdams representant.

På GuldAdams hemsida får man om man säljer sitt guld ca 252kr/g för 18K.
På prislappen som låg framför mig på deras säljturné i Sandvikens Folkets Hus, skulle jag få ca 148kr/g för 18K

Jag ifrågasatte förstås denna enorma prisskillnad som nästan uppgick till en 50 procentig halvering av det utlovade nätpriset, men då försökte de unga gossarna se förtroendeingivande ut och sa att 'ja det är det högsta pris vi kan ge här'.

Du förstår att här får kunden personlig service, säkerheten är större eftersom vi är här på plats och så fick jag mig en skräckhistoria berättade för mig.

Det var en äldre dam som skickat sitt guld i rekommenderat brev till dom, men vars rek-brev försvunnit i postgången.Å jaa....då blev hon ju helt utan! Hon fick varken pengar eller behålla guldet......

Tyvärr satt jag bara å stirra med skeptiskt höjda ögonbryn på grabbhalvan för att han skulle bli klar nångång, istället för att ifrågasätta storyn. Svägerskan sa att han kom av sig i berättandet, kanske såg han min skeptiska blick vad vet jag. Jag slutade iaf lyssna när jag förstod vart storyn var på väg.

Skrämselpropaganda för att jag skulle lämna ifrån mig guldet till ett vrakpris biter inte på mig.
Där och då bestämde jag mig för att GuldAdam inte var värd min lilla guldhög, sen fick han berätta vilka skräck-/solskenshistorier han ville.

Varför skickar äldre damer sitt guld i rek-brev när firmor som GuldAdam har särskilda Guldpaket för kunden ?
Jag tror inte att äldre damer helt plötsligt får för sig att skicka iväg sitt guld hursomhelst utan att först (liksom jag) ta reda på hur hon exakt går tillväga. Och hur vanligt är det att rek-brev försvinner i Posthanteringen?
Det ska jag kolla med Postverket om.
Å säkerheten förresten....dom där två nissarna såg inte ut att kunna sätta emot särskilt mycket om 3 maskerade rånare fått för sig att storma in. Vad hade då hänt med mitt guld? Antagligen hade det kommit bort i 'postgången'.

GuldAdam! lite tips till er.
I tidningsannonsen står er stämpel med Prisgaranti-vi garanterar bästa pris för guld.

På nätet kan man läsa: Rekordhögt Guldpris hos AdamGuld
148 kr/g för 18K är det rekordhögt och bästa pris det tycker ni?

Att klä ut små rara pojkar i kostym så dom ser ut som två representanter från Jehovas Vittnen funkar tyvärr inte på alla damer, speciellt när ni försöker att lura damen på 50% av priset.
Att sen förse dom stackarna med den dummaste av storyn 'hur illa det kan gå', är att slutligen gräva sin egen grav för fortsatta affärer.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Bra!!
Jag gillar din "janne-josefsson-stil". Oss Järbosar lurar man inte så lätt.

Lisa på smalåsen

Maria Y sa...

Heja dig!
Har väl förresten varit en del skriverier om flera guldfirmor, hur de lurar små tanter med diverse administrativa avgifter så det blir minus i kassan i stället för plus?

Snabbköpskassörskan sa...

Ja helt makalöst hur dom håller på.
I dag gick jag till en guldaffär på Nygatan i Gävle å där fick jag 255kr/g för mina 18K.
Mycket nöjd kund :)
Dubbelt så mycket betalade han för silvret oxå även om det är dåligt betalt ändå för det.