Välkommen till min sida

Jag avskyr dina åsikter men jag skulle gå i döden för Din rätt att framföra dem

lördag 5 maj 2012

Kolla ugglan !

Jag höll på small av när jag gick till farsan nyss. Jag fick ju syn på värsta rovfågeln uppe på husets skorsten.

Jag ville ringa rovdjursakuten. Sara Wennerqvist naturfilmaren. Fastghetsservice. Aftonbladets tipstelefon. Nån som kunde artbestämma denna vilda best.
Det enda konstiga va att den va helt orörlig.

När jag kom in till farsan å berättade om min grymma upptäckt sa han att det är en träuggla.
Jag hade driljoners följdfrågor.
Men nej han visste inget mer.
En träuggla.

VEM FAN SÄTTER UPP EN TRÄUGGLA PÅ EN TVÅVÅNINGSHUS ? ( sa den skitlurade von Linné kopian )

3 kommentarer:

Ms Knowitall sa...

tror det är för att skrämma bort andra fåglar som vill bygga på på taket o skorstenen o sånt.

Sus sa...

Ockelbogårdar :0)

Snabbköpskassörskan sa...

Men varför bara på den skorstenen?

Sandvikenhus!