Välkommen till min sida

Jag avskyr dina åsikter men jag skulle gå i döden för Din rätt att framföra dem

måndag 14 maj 2012

Måndagsfunderingar

I dag är det Strinbergs dödsdag.
 
Det tänker jag inte fira.
 
En gång när han åkte tåg förbi Sandviken och tåget gjorde ett kortare uppehåll där, så tittade Strindberg ut och konstaterade att sandvikarna var ett sällsynt fult folkslag.
 
Jag var inte ens född då men sura är jag i allafall över den kommentaren.
 
Sen funderar jag över björnungar.
 
När föds dom egentligen?
 
Alltså björnar går ju ide och sover hela vintern.
 
När hinner dom pöka?
 
När föds ungarna?
 
Hinner ungarna bli stora innan det är dags för den 'stora sömnen' ?
 
Sånt här gör mig galen att behöva gå å fundera på.
 
 

3 kommentarer:

Anonym sa...

På www.jarvzoo.se
kan du läsa mer om mina ungar.

Björn

Snabbköpskassörskan sa...

DÅ ska jag göra det. Synd att jag inte fundera på detta när jag ändå stod brevid djurskötaren som matade björnarna n på Järvzoo när jag var där härom veckan.
Jobbar du där....Björn?

Anonym sa...

Jo, ett tag till.
Björn