Välkommen till min sida

Jag avskyr dina åsikter men jag skulle gå i döden för Din rätt att framföra dem

torsdag 21 juni 2012

Gårdagskvällen

Så här vaknade jag i morse.

Förstå vilket balsam för själen.

Jag fick förmånen att bo hos en härlig hälsingetjej i natt som är ungdomsledare för en kyrka utanför Söderhamn.

Hon hade frågat mig om jag ville komma och berätta om mitt jobb inom Kriminalvården. Dom brukar göra så på onsdagens ungdomsträffar, bjuda in människor som kan berätta om sitt jobb.

Spontant sa jag JA!

Sen tänkte jag men Nej! 

Inte har väl jag nåt att berätta. Måste jag typ stå som Olof Palme och orera om hur saker och ting fungerar frågade jag min vän?

Vid ett podie?

Powerpointkanon?

Overheads?

Lugnt förklarade hon att nej vi sitter ner runt ett bord och samtalar och så får dom ställa frågor.
Ja men det lät ju schysst.

Så jag gjorde det. Sablar vilket härligt jobb hon har.

Kan det finnas nåt mer givande än att få jobba med ungdomar?

Vilka fina unga vuxna.

Jag ville stoppa ner dom i fickan å ta hem dom.

3 kommentarer:

Maria Y sa...

"Kan det fInnas nåt mer givande än att jobba med ungdomar"
Hmmm....
Du vet vart du ska ringa....
<3

Sus sa...

Nej det finns inget bättre jobb än att få vara med ungdomar!

Snabbköpskassörskan sa...

One day Y. One day <3