Välkommen till min sida

Jag avskyr dina åsikter men jag skulle gå i döden för Din rätt att framföra dem

onsdag 6 juni 2012

Studentplanering

Studentplaneringen pågår för fullt. Dock i mitt huvud bara än så länge. Å just nu går det bra. Jag och pappan hade bestämt catering för en gång skull men när jag ser slutsumman blir jag för snål.
99 kr/portion på ICA Järbo
109 kr/portion på ICA MAXI
119 kr/portion på ICA Björksätra
79 kr/portion på Åsens Livs i Västanbyn
För exotisk bricka.

Nej jag gör det själv. Det funkar utmärkt i min hjärna så länge jag ligger häruppe på jourjobb och ännu bara planerar det.

Försökte få ner flaggan idag oxå som kollegan hissat dagen till ära.
Men det har blivit nå fel på trådarna så den sitter ohjälpligt fast i toppen.
Få se vad chefen säger om det i morgon. Han brukar va noga på lagar och regler.
Å flaggfan ska ju ner när solen går ner.

Inte får den nudda marken heller.

Det informerade en fd polis och kvinnohatare mig om förra året. Men jag sa bara att: men nu gjorde den det siddu.

Stackarn.

Han va så noga.

Men inte så noga med lagar och regler när det gällde honom själv i sin yrkesutövning.

Dubbelmoral när den är som bäst.

Skickat från min iPhone

3 kommentarer:

åsa sa...

På min yngsta dotters student beställde jag en "planka".
Det är en planka med massor av kallskuret, grönsaker och frukter, lite dyrt redan på "den tiden", men värt varenda krona!
Eftersom det var så pass mycket på plankan så behöver man inte beställa för exakt många personer..
(Vi skulle också "dela", men jag såg ju aldrig röken av några pengar,) men kontentan av det hela är, att det är så behändigt, man slipper all jäkla planering och införskaffning och framförallt slipper man få "prestationsångest"
Gjorde samma när jag fyllde 50.
Ha dé!

Sus sa...

Vi köpte smörgåstårtor till en av festerna (jo vi hade två...) på Ica Maxi i Gävle. Billigt och supergott!

Snabbköpskassörskan sa...

nja men ni förstår att om det kommer ca 45 pers så blir det ju liksom 3500kr för det billigaste alternativet. Om man som jag jobbat på ICA å vet vad allt kostar i 'ofärdigt' tillstånd och man smackar ihop det till en planka så blir jag lite snåååål å tänker att jag kan görat själv. Men det är som ni säger..man slipper besväret så jag måste bestämma mig för om jag ska låta det bli billigt å besväras eller låta det bli dyrt och slippa besväret. Däri ligger mitt problem som jag än idag inte kan ta ställning till.