Välkommen till min sida

Jag avskyr dina åsikter men jag skulle gå i döden för Din rätt att framföra dem

måndag 31 december 2012

Årsbokslut eller Gott Nytt År

Efter att för fjärde året i rad hamna på sjukhus i juletid så hoppas jag att jag julen 2013 kommer att befinna mig på en vanlig plats runt ett fint dukat julbord men mina nära och kära. En helt vanlig jul liksom.

Det har nämligen sett ut så här hitills:

År 2009 Sonen insjuknade i spontan lungkollaps vi fick permis över julafton för att fira den hemma.
År 2010 Sonen insjuknade återigen strax före jul i samma åkomma och vi fick på nåder åka hem över jul, samt att pappas livskamrat avled på självaste juldagen.
År 2011 Kollapsade jag själv efter 2 tuffa år på 4 nya arbetsplatser där människor inte alltid var så snälla, gick igenom en separation och flyttade ifrån min son och hus i Järbo och tillbaka samt sonens sjukdom.
År 2012 alldeles före jul avled min svågers mamma under en rutinoperation vilket var en stor chock och trauma för hennes familj och oss andra då hon liksom min pappa var familjens överhuvud och den sista av den mycket äldre generationen i vår tid. På julafton iår hittade jag min pappa liggandes alldeles lealös innaför ytterdörren när jag skulle hämta hem honom till julfirandet. Han återhämtar sig sakta just nu på sjukhuset.

I övrigt har det understundom varit ett roligt år med många 50-års kalas och ett 60 år. Alla dessa människor som jag fullkomligt älskar att umgås med. Pappas 90-års kalas i mars där han mangrant blev uppvaktad.

På Facebook.

Jag tror jag hade nästan 100 Gilla:ningaroch kommentarer på min bild på farsan då. Det gillade han :)

I somras hade jag drygt en vecka nere i syrrans sommarhus där vi bara latade oss och solade så fort vi fick chansen. Hem flög jag och på samma flight åkte komikern Thomas Pettersson som jag då bloggade om HÄR ! (och skrev nog om det på FB oxå)
Senare fick jag veta att någon trodde att jag verkligen hade frågat honom om 10 000-meters klubben, sånt är alltid roligt att höra :) Det hade jag ju givetvis INTE! Men jag hade kanske velat......

Nu hinner jag inte reflektera över vidare doningar som hänt under året för jag blir strax hämtad, men jag kanske redigerar lite senare.

Ha ett riktigt Gott Nytt År på er !


1 kommentar:

Sus sa...

Men usch! Sluta fira jul!