Välkommen till min sida

Jag avskyr dina åsikter men jag skulle gå i döden för Din rätt att framföra dem

fredag 14 december 2012

På söndag .....

.... sänds Odjuret av Roslund & Hellström SVT1 kl 21.
Däri har jag en yttepytteliten statistroll som kriminalvårdare. Ola Rapace tas emot på Häktet av moi och om jag inte är bortklippt står jag utanför piketen å inväntar Rapce när han hoppar ur och sen leder jag honom in på häktet som i själva verket var ett smutsigt garage nere i Värtahamnen.

SVT crew var skittråkiga att jobba med, de höll sig till sitt lilla bakomkamerangäng och glodde till på oss ibland, kom fram och rättade till nåt utan ord emellanåt medan jag och den andra statisten fick underhålla varann så gott det gick. Han var vaktchef för nåt vaktbolag i Sthlm å jättetrevlig.

När vi väntat ungefär halva dan kom så äntligen stjärnan Rapace för 'vår' scen, men han hejade inte (det va just i den vevan när han va mycket i tidningen för att Noomi ville skiljas vilket INTE är en ursäkt för att kunna hälsa på statisterna!). Jag skulle försöka lätta upp stämningen genom att säga 'det är sjåigt att åka runt till alla scener'? Då sa han : Hej
Jo hejpådejdu tänkte jag, sen vart det så konstigt att jag höll käften efter det.
För att jobba med detta fick vi ett arvode på 500 kr. Före skatt. Jag kände att det var så INTE värt det att jag sa ifrån när de ringde efter det.
Men han hade iaf en vältränad bicep. I alla fall den jag höll i.
Egentligen skulle jag ha nypt till honom i armskinnet å när han argt tittat på mig för att se vafan jag håller på med skulle jag ha ropat : skriktyg, skriktyg och lett brett med nervösa ryckningar i ena ögat.

DET hade nog varit en icebreaker det.

hej?! Jojagtackar jag.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Alltså, Åsa, du kan aldrig ha en hel dag tråkigt du. Det bästa är ju att du delar med dig av allt det roliga till oss andra som oxå får skratta :) Tack för att du finns. Kram/ Maysan

Snabbköpskassörskan sa...

Ohhh jo jag har många tråkiga eller framförallt ARGA dagar när jag bara vill döda folk! Men mitt liv är ibland en komedi, en fars. Helt naturligt lixom... Tack detsamma finste Maysan. KRAM

Anonym sa...

skall kolla på söndag efter kändisar.
HudikHasse

Snabbköpskassörskan sa...

Haha Hudik Hasse finns du på riktigt? Är du från Hudik? Heter du Hasse? Är du en man? va?