Välkommen till min sida

Jag avskyr dina åsikter men jag skulle gå i döden för Din rätt att framföra dem

måndag 10 december 2012

Usch sa råttan

Kollegan nämnde att det troligtvis huserar en råtta i vår jourvilla. Den hade bajsat i kollegans SÄNG ! Detta resultera i att jag sovit i soffan ett par nätter. Tills en annan kollega kom på att jag då är på samma sida dörren som råttan!

Hua jag började åter sova i min säng eftersom sömnlöshet pga ond rygg började göra sig påmind. Så nu vidtar jag extrema försiktighetsåtgärder efter uppstigning.

Jag tar med mig vattenglaset ner så han (det är ju givetvis en Han) inte tjuvdricker under dagen utom min kontroll och snuskar sig.

Jag tar med mig mina 2 kuddar ner så det blir så obekvämt som möjligt att bajsa i just min säng.

Jag har sänkt rumstemperaturen till 12 grader så han ska lockas till de andras mer varmare rum.

Och jag stänger dörren till mitt rum noggrant, vilket innebär med en jävla smäll.

Får jag trots detta ett råttbett till jul kommer jag att stämma.....Beatrice Ask.

Inga kommentarer: