Välkommen till min sida

Jag avskyr dina åsikter men jag skulle gå i döden för Din rätt att framföra dem

fredag 21 december 2012

Julbord nr 3

Just det jag skulle ju återkomma om utvärdering om julbord på jobbet var trevligare än med jobbet.

Å det va trevligare PÅ jobbet.

Igår åt jag julbord nr 3 med min bästis. Bredvid oss satt ett skogsbolag med anställda och respektive. Vi satt å gjorde oss lustig på deras bekostnad. Men det va ju omöjligt att låta bli!

Tänk er en hel skolklass med naturvetare och skogsbrukselever.

På julbord 20 år senare.

Inte hade dom en aning om att det i deras framtid skulle finnas kvinnor, sprit och snapsvisor. Att de skulle ingå i ett större socialt sammanhang.

När det små liven gick omkring på gymnasiet med märkvärdigt närsynt uppsyn, portfölj och brallerna uppdragna till strax under armhålan med ett snidigt läderskärp de fått av mamma i julklapp.

Hur skulle de kunna veta när de låg i diket å kika på fåglar när man åkte hem från nån cool spritfest i Björksätra kl 0400 på morgonen, att de under 2010-talet skulle hamna på samma julbord som de 2 hotta brudarna från Järbo!

Då skulle säkerligen inte samtliga ha frugan med sig.

Eller haft 5:à i precis alla ämnen.

Inga kommentarer: