Välkommen till min sida

Jag avskyr dina åsikter men jag skulle gå i döden för Din rätt att framföra dem

torsdag 13 oktober 2011

Egoboost dag

I dag har jag fått min självkänsla påfylld.
Först fick vi så bra respons från både kursledare och intagna om vilken oas Gruvberget är för dom i sin verkställighet, men framförallt hur positivt de intagnas barn tycker att stället är samt samvaron med sin mycket frånvarande förälder under en kortare tid häruppe.
Sen fick jag ett samtal från en VB på västkusten om den positiva effekten vistelsen har på killarna som återvänder till sin hemanstalt efter 2 veckor i Gruvis.
Slutligen fick jag förmånen att hjälpa min 'lilla' granne med matteprovet och som jag fortfarande klarade av!
Även om jag måst ta hjälp av mina egna gamla uträkningar :)

Nu väntar jag bara på att sonen ska komma springandes med sina läxböcker som jag erbjudit hjälp i snart 2,5 år nu.
Men det är konstigt med hans linje (ja så sa man på 80-talet när jag gick i gymnasiet...vilken linje gå du då?) han har aldrig prov och är nästan alltid ledig.
Tänk om jag hade valt den linjen oxå i gymnasiet !

Inga kommentarer: