Välkommen till min sida

Jag avskyr dina åsikter men jag skulle gå i döden för Din rätt att framföra dem

måndag 17 oktober 2011

I går blev jag lurad

vaknade natten mot söndag av att sonen kom hem från krogen och omsorgsfullt stängde dörren till mitt rum.
Ahaaa dambesök tänkte jag.
När jag så masade mig upp kl 10.00 såg jag oxå damens skor.
Hmm tänkte jag, har han raggat upp jättekvinnan Doris nu eller.
Skorna va inte direkt en nätt liten dams.
Svarta grova kängor, det här är verkligen inte fröken petit som gossen fattat tycke för.
Något oväntat men inte helt omöjligt.
När jag sedan upptäckte min son sovandes i soffan så trodde jag att kanske jättekvinnan Doris tryckt ut honom från bädden, eller att han i eftertankens kranka blekhet och när promillen börjat dunsta, insett sitt misstag och att amazonkvinnor inte riktigt va hans grej.
Själv smög jag omkring och bara väntade på att damen skulle vakna så att jag fick se hur hon såg ut.
Jag såg framför mig hur Grace Jones i leopardskinnsblåsa skulle stappla upp och ut ur hans rum.
(hmm kängorna passa inte riktigt in i den bilden)
När så gossen går in i sitt rum och kommer ut pekar jag menande och himlar med ögonen och frågar ljudlöst...VEM?
-Mäh! Det är ju H !
H är alltså gossens barndomskamrat och som glömt sin nyckel.
Ingen förföriskt bakfull amazonkvinnan denna gång.
 
 

Inga kommentarer: