Välkommen till min sida

Jag avskyr dina åsikter men jag skulle gå i döden för Din rätt att framföra dem

lördag 15 oktober 2011

I dag har jag haft en sån där

folkskyggdag.
Ni vet när man tittar med skräck och avsky på telefonen rädd som fan att den ska ringa och nån fan vill nåt.
Nu lite senare på eftermiddagen börjar man blänga till på den och tänka att det va då själva fan den va tyst idag då.
Nästan så att man vill att nån ska ringa så att man antigen får ignorera den eller be nån dra åt helvite.

Att åka till ICA å handla basic food är som ett oöverstigligt berg.
Visst jag tar bilen och smyger fram längs Kungsforsvägen och om 'fel' bil står parkerad utanför går jag helt enkelt inte in.
Väl inne smyger jag längs hyllorna och kollar av sa att inte nån pratsjuk longtimenoseen jävulberg står å lurar bakom nåt skepp.
Skepp kallas de långa hyllsektionerna på butiksspråk.

Men jag klara mig.

Bara min kära gamla kollega fanns där och hon vet hur jag fungerar.
Hon är själv lika stressad.
En ekvation som går jämnt ut för mig idag.

y=kx+m

Den linjära ekvationens formel.
Bra å kunna när man ska ta sig från punkt A till punkt B så snabbt som möjligt.

Funkar även på en folkskygg fan som mig.
I alla fall idag.

2 kommentarer:

Maria Y sa...

Me too! Vägrar kliva ur stallkläderna o tänker inte snacka m nån som har färre än 4 ben. Har skickat gubben t Ica. Han har varit borta en timme nu. Förmodligen för att det stod aubergine o kikärtor på listan. Borde skrivit ut bilder...
Ringer grannarna o bjuder på ett glas (som de brukar) får ungarna säga att jag emigrerat. Gillar grannarna skarpt, men det är bara en sån dag.

Snabbköpskassörskan sa...

Haha ABSOLUT en sån där dag!!
Du fick mig iallafall att skratta min vän åt din kommentar Tack för den, KRAAAM :)))
p.s gilla speciellt det där med 'jag skulle ha skrivit ut bilder' :D