Välkommen till min sida

Jag avskyr dina åsikter men jag skulle gå i döden för Din rätt att framföra dem

torsdag 12 maj 2011

Fotbollssäsong=Myggsäsong

Uscha nu börjar fotbollssäsongen med fikaförsäljning och myggplågor.
Det bästa med att ha vuxna söner som inte spelar i småpojksserien är att dom inte spelar på Gamla IP längre.
Ett tillhåll och uppfödningsplats för årets mygghärdar som ska dra runt i Järbo kvällstid och terrorisera vintertrötta och bleka järbianer, som inget hellre vill än att sitta i sina trädgårdar och njuta av ett nygrillat grisarsel i kvällssolen.

Jag har dock träffat på säsongens första dryg-mygga redan.
På B-lags matchen på Nya IP i söndags.
Dom är lite mer lätthanterliga, eftersom dom flyger lite planlöst omkring och letar efter blod.
Dom är stora, långsamma och dumma i huvet,
Dom är som liksom övervintrad från fjolårets icke-ihjälslagna  marodörer.
Men pass upp!
För inbitna och sinnessjukt intresserade fotbollssupporters så kan dom ändå hinna genomföra lite blodvite, innan den stupida supporten hinner känna sticket och försöker klappa till dom.

Supporten hinner dock sällan med de övervintrade myggorna eftersom det plötsligt kan komma en målchans, domaren gör en dundertabbe eller snygg sexig blondin råkar gå förbi.
Men då får dom skylla sig själv tycker jag.
För är det nåt som retar mig mer än övervintrade myggor så är det smala snygga blondiner.
Det ger mig en ide förresten!
Kanske jag ska uppfinna en blondin-smälla istället för att investera i en flugsmälla i år.
Japp så får det bli.

2 kommentarer:

Maria Y sa...

I vilken ålder behöver man inte längre stå i fikabåset? När de kommit upp i allsvenskan? Eller måste man vänta tills deras fruar ta över?

Snabbköpskassörskan sa...

haha nej du man får stå ända upp till de högre divisionerna, du förstår att kärleken är beständig men föremålen växlar ;)