Välkommen till min sida

Jag avskyr dina åsikter men jag skulle gå i döden för Din rätt att framföra dem

måndag 2 maj 2011

Deklaration

Så va årets deklaration inlämnad då.
Höll på fick spunk när jag kom till Skattemyndigheten och såg att Skattemyndigheten inte längre låg brevid Polishuset.
Det stod Midroc där nu.
Eftersom hjärnan inte vill inse fakta så smög jag försiktigt närmare med kisande ögon som om jag plötsligt skulle se en skylt som sa:
Och en trappa upp, ovanför Midroc ligger Skattemymndigheten kvar, precis som den alltid har gjort!
För dig som vill lämna in deklarationen, gå bara en trappa upp, precis som vanligt!
Men det gjorde det ju givetvis inte!

Just som jag börja famla efter mobilen för att ringa nån, så kom en äldre herre emot mig och sa att jag såg ut att behöva hjälp.
Han sa att om det är skattmasen du letar efter så ligger den bakom det här huset.
Skattmasen!
Det är ett sånt där äldre härligt uttryck!
Kolla skattmasen! Nu ska han masa sig ut och kräva av folk deras ägodelar.
Men det är ju sant faktiskt.
Skattmasen tar av mig över 32% i skatt!
Varje månad.
Sen har han mage att vilja ta av mig tv:n och stereon oxå om jag inte för alltid är ekonomiskt organiserad!

Inga kommentarer: