Välkommen till min sida

Jag avskyr dina åsikter men jag skulle gå i döden för Din rätt att framföra dem

söndag 1 maj 2011

Norsk hockeyseger! Bevis tack!

Fick ett mail från min norska kusin Johnny.
Han påstår att svenska hockeylandslaget spelat en match mot Norge och...hör å häpna!
FÖRLORAT!
Så här lät den illvillige lille battingens mail:

Hei alle svenske venner !
Norge har slått Sverige i hockey  i VM -  på straffer!!
Jeg må klype meg i armen. Unnskyld, men dette er nesten som om en svenske skulle slått den norske verdensrekorden
i backhopning.....vilket kvarstår som det vel heter på svensk.
 
Og den norske målvakten var debutant!
 
Jeg vet dere kommer til å “reise kjerringa” videre i VM – men det her var utrolig morsomt. Nå er det noen malliga svenske
sporstjournalister som har lovat att gå sommaren gjennom med lusekofte.....stackars
 
Hilsen
Johnny
 
Jag svarade:
 
Hej
Jag kan ju bara storsint gratulera till segern kära kusin.
Det är klart vi unnar Norge en liten hockeyseger, när ni hade så många svåra år på 80-talet med den ständiga dikesköraren Odd Sörli i den alpina pisten.
En åkare som salig mor aldrig nånsin förlorade hoppet och tilltron till att han för en jävla gångs skull skulle ta sig ner.
Men som sagt hockey.
För min del är den säsongen slut i Sverige, så jag gör som nynazisterna.
Jag förnekar att det ens har hänt.
Finns det bevis för att den här matchen har spelats?
Eller är det nåt du kära kusin har klippt och klistrat ihop med tanke på ditt stora kunnande i multimedia.

Till sist vill jag bara säga att om informationen om hockey-matchen från helvetet verkligen har hänt så är det värre än Northug.
Det är ett knivhugg!

Kära hälsningar från kusinen
 

Inga kommentarer: