Välkommen till min sida

Jag avskyr dina åsikter men jag skulle gå i döden för Din rätt att framföra dem

måndag 16 maj 2011

Mästarnas Mästare

Jag är väldigt trött på lång-armen Maria B i Mästarnas Mästare!
Hon har ju ogillat Billan sen hon och Hanna fann varandra och den aviga inställningen hos Maria lyser igenom i allt hon säger och allt hon gör!
Betänk bara det 'taktiska valet' hon gjorde!
Är inte det lite typsikt kvinnligt och låta känslor och personkemi få ta större plats än att tänka rent taktiskt och utmana både sig själv och den 'självskrivna' Mästarnas Mästare Stenmark?!
' Jag tänker köra samma taktik som när jag paddla kanot' (el va sjutton det nu va för båt hon körde)
Vad va det för taktik då tro? jo att köra ifrån alla andra kvinnor såklart! Eftersom hon tävlade mot...kvinnor.
Stenmark visade ju i och med boll-kontrollen att han har svagheter när det gäller mer tekniskt svåra och mer statiska övningar han aldrig tävlat i.
I jämförelse framstår ju t o m Limpan som världens mest karismatiska underhållande person!
Tänker på trök-Marias reaktion när Limpan bestämde (över den present han faktiskt fått) att champangen skulle tilldelas och delas när Mästarnas Mästare var utsedd!
Undrar vilken hon ska välja nästa ggn i tapp-stavs-tävlingen.
För en NÄSTA GÅNG blir det!
Å då ska amazon-kvinnan UT!

1 kommentar:

Anonym sa...

Fråga gärna Katarina vilken kör hon sjunger i och om de behöver folk :) Tack! //Sus