Välkommen till min sida

Jag avskyr dina åsikter men jag skulle gå i döden för Din rätt att framföra dem

torsdag 12 maj 2011

Dubbelliv

Det är roligt när nya jobbarkompisar inte känner en så bra.
På nåt vis tror man ju att dom gör det.
Alltså att allt som är vanligt och välbekant för mig och mina fd kollegor/kompisar, även är en kunskap som mina nya kollegor besitter.
I alla fall när man har jobbat ett tag.
Jag menar i HELA 4,5 månad !!!
Men så är det ju förstås inte!

Jag brukar ibland gå på provspelningar för reklamfilmer samt att vara statist i olika filmproduktioner.
I dag ringde dom från Stenmark produktion och ville att jag skulle komma och provfilma för nån ny reklamfilm. Jag får ju för det mesta säga ifrån eftersom det här var nåt jag roade mig med när jag bodde i Stockholm. Trots att jag inte betalat avgiften till statist.se så fortsätter dom ändå att ringa för dom är väl i akut behov samt att dom inte vet att jag inte bor i stockholm längre.

Anyway....när jag berättade för några av kollegorna att jag nog ska till Stockholm för en liten provfilmning på lördag så gapskrattade dom och sa:
-ja men eller hur! Hur DUM tror du att vi är!!
Först blev jag helt paff att dom inte trodde på mig.
Sen insåg även jag det komiska :)
Hur sannolikt är det att jag som bor där jag bor, jobbar där jag jobbar och nästan aldrig gör nåt speciellt PLÖTSLIGT ska åka å provfilma i Stockholm?!
Det skulle inte jag heller ha trott på antagligen :)
Hoppas jag får rollen nu då, så jag har nån sorts bevis för mitt hemliga dubbelliv ;)

Inga kommentarer: