Välkommen till min sida

Jag avskyr dina åsikter men jag skulle gå i döden för Din rätt att framföra dem

söndag 1 maj 2011

Glosylta med tittsås

När jag va barn och nån stirrade eller glodde lite för länge på en, så sa man allid:
-men har du käkat glosylta med tittsås eller??
Hundar fattar inte sånt ret.
 Den här hunden satt utan för bykrogens pizzeria och stirrade in på sin matte eller husse som gått in.
Antingen längta han tills matte/hussen skulle komma tillbaka, eller så fatta han att han snart skulle få en liten pizza-slice om han skötte sina kort väl.

En hund behöver dock inte sköta sina kort särskilt väl förutom att glo på en med ledsna ögon.
Lägga upp en tass eller huvudet i knät, eller börja bjäbba.
I alla fall är jag såld då.


När sonen gick in och hämtade sin beställda kebab-rulle, gjorde jag allt för att distrahera hundens stirrande.
Men det gick ta mig sjutton inte.
Jag knackade på rutan.
Jag gjorde yviga gester med armarna.
Jag gjorde till och med fula grimaser.
Men hunden bara fortsatte stirra.
Till slut blev ju även jag nyfiken på vad det va som va så jäkla intressant därinnne!
Det sluta med att jag å hunden satt och stirra åt samma håll.
Han i en röd bil.
Jag i en blå.
Shit va anpassningsbar jag är!

Inga kommentarer: