Välkommen till min sida

Jag avskyr dina åsikter men jag skulle gå i döden för Din rätt att framföra dem

tisdag 17 maj 2011

Vår-ruset

I morgon ska jag springaVårruset!
I Gävle!
Och som vanligt inför ett lopp har jag tränat minimalt.
Eller i ärlighetens namn typ INGENTING.
Jag har inte sprungit en meter.
Jag har gått lite sporadiskt när jag har måstat.
Inte ens ett stegfel, ett snav eller ett litet tröskel-skutt har jag gjort.
Inte har jag heller lyckats gå ner i vikt trots min tortyr-diet på soppa veckan före påsk.
Detta kommer att resultera i att jag troligen ser ut som en gris redo för slakt när jag ska inträda Xtravaganza t-shirten!
Jodå vi ska alla vara likadant klädda så INGEN tar miste vilket litet gäng vi tillhör.
Tjockis-gänget som vill bli smalis-gänget.
Skulle jag va Xtravaganza skulle jag se till att en sån som jag aldrig dök upp till starten.
Jag är ju så att säga inte direkt en levande reklampelare!
Snarare ett skräckexempel för de som ännu tvivlar.....

Ja ja det blir väl nån råd med det å, som salig mor brukade säga.
Det är lustigt...ju äldre jag blir desto mer gammelvärldens uttryck kommer jag ihåg som har dryftats härhemma.

Se där! Dryftats......knasigt ord!

4 kommentarer:

Maria Y sa...

xtravaganza får ju så mycket bättre reklam av sina stomiopererade eller halvdöda kunder...
heja heja i morgon!

Snabbköpskassörskan sa...

hmmm den där måste jag fundera på Maria för jag hängde inte riktigt med....
Men Tack iaf :D

Maria Y sa...

det var väl de som fick så mycket pisk i massmedia för några veckor sedan? Pulversoppor och linfrön o så sprack tarmen?
tur att du äter SportLunch i stället!

Snabbköpskassörskan sa...

men uscha! Den debatten har jag missat! Nej för mig har det funkat bra! Inge ont i magen bara bättre i magen och mindre magkatarr.