Välkommen till min sida

Jag avskyr dina åsikter men jag skulle gå i döden för Din rätt att framföra dem

lördag 14 januari 2012

Jag bor ihop med FB-SÄPO

CSspelandet verkar ha upphört helt här i huset för nu är det bara facebook som verkar gälla.

Nu sitts det med en lätt framåtlutad introvert pekfingervalsande stil framför skärmen. Den forne spelaren är okontaktbara och svarar enstavigt och med ett alldeles för långt uppehåll mellan den ställda frågan och svaret, för slutligen titta upp på frågeställaren med tom blick och ett ..... ehhh va?

Vid middagsbordet eller framför TV'n rusas det genast åstad om den karaktäristiska 'klonket' från FB-chatten ljuder. Nästa steg i processen är ett intensivt sms:ande, vilket slutligen leder till att det måste dras iväg nånstans.

Kanske nyttja hemtelefonen en vända oxå.
Bakom stängd dörr förstås.

Detta superhemliga liv har ersatt CS.

Hjälp! jag bor ihop med FB-SÄPO.

Inga kommentarer: