Välkommen till min sida

Jag avskyr dina åsikter men jag skulle gå i döden för Din rätt att framföra dem

onsdag 18 januari 2012

Vad har du gjort med håret, sa banktjänstemannen?

I går var gossen in till banken för att göra ett uttag på sitt eget bankkonto.
Men se den gubben gick inte, eftersom gossen som banktjänstemannen hade framför sig inte liknade gossen på körkortet.
Då fick gossen göra ett signaturtest och olyckligtvis matchade det inte körkortets signatur efter som gossen (å nu citerar jag: ) 'skriver olika varje gång ju'!

Gossen fick återigen övertyga banktjänstemannen att det är jag! Kolla....det är ju bara 3 månader gammalt?
Då undrade banktjänstemannen HUR man kan ändra utseendet så radikalt på 3 månader.
Sen gick banktjänstemannen runt bland kollegorna och frågade 'ser det här ut som han'? du...ser det här ut som han?
Samtliga svarade nej.

Då frågar banktjänstemannen 'vad har du gjort med håret?

Och till sist frågade han gossen om han kände nån där på banken varpå gossen svarade att; ja du kan ju fråga M om han är här!
Då höjer sig plötsligt ett huvud i bankens kontorslandskap och han (alltså M) nickar kort och bekräftande till banktjänstemannen för att sedan försvinna ner bakom skärmväggen igen.

Sensmoral: ha inte självlockigt hår, och om du har det så glöm inte bort att när du gör din uppskrivning för körkortet, så tas även fotot för ditt framtida körkort och som kommer att gälla i många år. Det glömde gossen den dagen! Och träna på din signatur så att den sitter i ryggmärgen den dagen du fyller 18, men framförallt se för fan till å ha kontakter, inte bara i arbetslivet utan även på banken.

1 kommentar:

Anonym sa...

Post eller bank - samma nojja överallt! Tror jag blir GALEN på hela skiten!