Välkommen till min sida

Jag avskyr dina åsikter men jag skulle gå i döden för Din rätt att framföra dem

måndag 9 januari 2012

Paganinikontraktet

Har precis läst ut paganinikontraktet av Kepler.
Jag är inte ledsen för att den är slut som jag brukar vara efter en superspännande bok, eftersom den sista tredjedelen ballade ur fullständigt.
Det blev för mycket förhärligande beskrivningar av miljön i tid och otid, för mycket onödig tönt-konversation där Saga Bauer talade stressat och  Joona Linna log mitt i en situation där han borde varit hyperstressad och jävligt agressiv. Men Linna är ju så lugn, så lugn så snart dör han väl av för lågt blodtryck. För övrigt det enda blodtryckstillstånd man kan dö av enligt min chef.

Nej det var som en superamatör som nytt gått en skrivarkurs gett sig på sista delen av boken.

Å det är för dåligt!

1 kommentar:

Anki sa...

Precis klar med den också, tyckte ungefär detsamma! Har ju verkligen läst bättre.