Välkommen till min sida

Jag avskyr dina åsikter men jag skulle gå i döden för Din rätt att framföra dem

söndag 8 januari 2012

Skratt-terapi för lättroade

Jag har varit sjukskriven en stund nu och inte haft nån större inspiration eller motivation till nåt, men under mina 'stirra i taket'-stunder har jag ibland drabbads av NÅN form av inspiration och det har varit att spela in små videosnuttar på min IPHONE i en nedladdad app som heter Mirrors.
Dessa små filmer har jag sen sparat å tittat på i min vemodiga ensamhet och då har jag blivit på lite bättre humör.
Inlägget nedan är en av dessa små filmer.

Det genomgående temat i filmerna är att saker å ting 'är för dåligt', man kan väl säga att det är mitt alterego Neggo-Åsa som kickar in.
En del filmer avslutas med uttrycket 'lite snyyyyygt' för det är ett uttryck som mina barns far (mitt ex) brukar säga till barnen när han retas med dom. Såna där halvtaskiga skämt som 'åssa har man bokat resa till Barecelona...själv.....lite snyyyyygt'.

Uttrycket 'för dåligt' kommer även det från honom. Han är så bra på att uttrycka sig negativt, kanske lite så där man skulle vilja vara lite till mans, det är bara det att han är det alltid!
Typ.

Så min fråga till er är nu om det går att titta på videosnutten utan problem?

2 kommentarer:

Carin W sa...

Hahaha, hur bra som helst!/C

Maria Y sa...

vet inte, får kolla när jag kommer hem. Min arbetsplats håller mig inte med ljud t datorn nämligen. Det anses jag inte behöva i min yrkesutövning ;)