Välkommen till min sida

Jag avskyr dina åsikter men jag skulle gå i döden för Din rätt att framföra dem

söndag 1 januari 2012

Stjärnorna på slottet

va riktigt RIKTIGT bra idag. Men bäst va professorn (i nåt jag aldrig uppfatta) som kom dit och berättade om hur nyttigt det va att göra ingenting när man är ledig. Man helas, avslitna (hjärnledningar) återfinner varandra å läks.
Jag kan faktiskt hålla med.
Jag läser just nu Natascha Kampush bok 3096 dagar om när hon satt tillfångatagen av en psykiskt sjuk man i hans källare i 8,5 år.
Under läsandets gång läser jag och rannsakar mig själv och mina upplevelser av dumma människor jag stöter på emellanåt. (även om dom varit långt ifrån galningar som hennes gärningsman så har hon kloka analyser av hur och varför hon reagerat, bettet sig på ett visst sätt och till sist överlevt)
Jag grubblar och hittar lösningar och framförallt SVAR på hur jag borde ha handlat i den och den situationen men idioter som ett eller annat sätt plattat till mig.
Förhoppningsvis lär jag mig nåt inför framtida 'situationer'.
Att jag faktiskt grubblat på nåt viktigt inser jag när jag fått läsa om samma rad typ 10 gånger.
Det funkar INTE när man tittar på TV och exempelvis Morden i Midsomer.
Det va sjukt spännande idag att jag inte kunde göra annat än att följa undertexten och hinna titta på bilderna.

Inga kommentarer: